Fra mit daglige arbejde som PPR-psykolog har jeg stor erfaring med rådgivning af både forældre, pædagoger, lærere og andet fagpersonale. Jeg har et bredt kendskab til både normaludvikling og fejludvikling hos børn og unge, og jeg bruger meget tid på testning og screening af kognitive ressourcer, samt symptomer på psykopatologier og udviklingsforstyrrelser. Jeg arbejder ud fra princippet om at vi alle, såvel børn som voksne, har noget vi er gode til og noget vi kan have brug for hjælp til. Børn har krav på at både deres forcer og udfordringer bliver belyst med respekt og omsorg således at de bedst mulige rammer kan sættes og den bedste trivsel og læring kan opnås.
Børns adfærd afhænger af de omgivelser de befinder sig i. Derfor vil der også være forskel på børn når de er derhjemme og når de fx er i skolen. Den bedste hjælp opnås derfor hvis de voksne omkring børn taler sammen, afstemmer tiltag og respekterer eventuelt forskellige oplevelser og perspektiver. I den psykologiske undersøgelse vil det derfor være relevant med informmation fra både forældre og institutions- eller skolepersonale.